Táborové hry
Družstva mají za úkol přeplavat s hořící svíčkou určitou vzdálenost (např. zátoku) a to tak, že v průběhu plavby se svíčky ani plavidla (např. voru nebo loďky se svíčkou) nesmí nikdo dotknout. Pohánět plavidlo mohou pouze vlnami a foukáním. Uhasne-li svíčka, mohou ji plavci opět rozsvítit, ale pouze sirkami, které si nesou ve vodě s sebou.
Plavidla soutěžících spojíme lanem. Lano označíme značkou (kapesníkem). Na daný povel se posádka plavidla snaží pádlováním nebo bidlováním, či jen za pomocí rukou přetáhnout druhé plavidlo o určenou vzdálenost.
Posádky jedou někam, kde najdou mapu k pokladu. Jedou si vyzvednou svoji část pokladu a zpět na základnu. Přitom mažou po sobě stopy či vytvářejí falešné pro zmatení nepřítele. Nejrychlejší vyhrává.
Jak tajně uprchnou z lodě. Vedoucí tajně určí uprchlíka. Loď jede po vodě a najednou začne uprchlík prchat. Musí do 10 sekund utéct před posádkou lodi. Ta ho může chytit buď na lodi, nebo ve vodě. Nesmí však ztratit kontakt s lodí.
Velryby, 30 cm dlouhá polínka rozmístíme na vodní hladinu. Lodě je chytají. Posádka chytne jednu velrybu, odveze ji na břeh a jde chytat znovu. Velryby lze nahradit rybami (korkové uzávěry, dřívka, kousky polystyrenu). V takovémto případě ryby chytá pouze určený člen posádky.
Rozdělíme se do dvou mužstev. Na protilehlých březích řeky, nebo rybníka vytyčíme přístavy v šířce asi 10 metrů. Pak se mužstva rozdělí do lodí a přejedou do svých přístavů. Když rozhodčí vyhodí míč, osádky vyplují. Na každé lodi (kanoi, pramici) klečí na přídi hráč s dvoumetrovým prknem v ruce. Když se loď dostane k míči na dosah, může míč prknem popohnat, odrazit, nebo podebrat a vyhodit do výšky. Obě strany se snaží dopravit míč do přístavu soupeřů. Jak se tam míč dotkne břehu, znamená to branku. Po obdržení branky se lodě útočícího mužstva stáhnou do středu vodní plochy a mužstvo, které branku obdrželo, vyjíždí k útoku ze svého přístaviště.
Správné dřevce vyrobíme takto: Vezmeme bambusovou tyč dlouhou 180 cm a silnou asi 25 mm. Pak uděláme z tvrdého dřeva polokouli v průměru asi 5 cm velkou, z jejího středu bude vyčnívat kolík dlouhý asi 75 mm a silný 19 mm. Kolíček pak vsuneme do špičky bambusové bole. Zajistíme ho provázkem a dvěma tenkými hřebíčky. Hlavici pak obalíme vrstvou vycpávky silnou asi 25 mm a potáhneme ji pevným plátnem, které sešijeme a přivážeme provázkem k bambusové tyči. Pro souboje ve vodě obalíme hlavici nakonec igelitem nebo pogumovaným plátnem. Zůstane pak stále suchá. Hotový dřevec váží asi tři čtvrti kilogramu. Každý bojovník s dřevcem stojí na předním sedadle své pramice. Jeho posádka s ním připádluje k soupeři do dvoumetrové až dvouapůlmetrové vzdálenosti a pak se bojovník snaží soupeře shodit přes palubu. Bodování: Když přinutíte soupeře, aby jednu nohu dal ze sedadla & 5 bodů\ Když přinutíte soupeře, aby dal obě nohy ze sedadla & 10 bodů\ Když přinutíte soupeře, aby si klekl na jedno koleno & 5 bodů\ Když přinutíte soupeře, aby si klekl na obě kolena & 10 bodů\ Když soupeř upustí dřevec & 10 bodů\ Když soupeře shodíte přes palubu & 25 bodů\ Užívat dřevce jako kyje nebo chytat soupeřův dřevec rukou je proti pravidlům. Rozhodčí může za porušení pravidel strhnout až 25 bodů nebo přiznat vítězství druhému. Hrajete-li na kánoích, bojovník stojí na dně body se dávají jen za ztrátu dřevce nebo za pád přes palubu.
Na pokyn vedoucího jsme se otočili, aby mohl seřadit 15 barevných kuliček do řady. Po otočení jsme měli pouze 10 sekund na zapamatování, V jakém barevném sledu kuličky jsou. Po zakrytí jsme každý na papírek napsali, v jakých barvách byly kuličky seřazeny.
Zaregistrujte se!
Neuniknou vám žádné novinky a slevy, tábory si můžete ukládat, hodnotit. Dejte vědět, na kterém táboře jste byli a najděte dávné přátele.