Táborové hry
Oddíl se postaví do vody v těsné zástupu do stoje rozkročného. Poslední se ponoří pod hladinu a podplave celý zástup. Pomáhá si tím, že se odstrkuje rukama od noh hráčů, které podplouvá. První v zástupu mís vždy podplouvajícího chytit a zvednout nad hladinu. Podplouvající se postaví před něj jako první a ve štafetě se pokračuje. Délku tunelu volte podle vyspělosti plavců.
Děti se rozdělí do dvou stejně početných družstev a v nich na páry. Na pokyn vedoucího skočí první pár z každého družstva do vody. Druhý uchopí prvního za boky a plavou společně k předem určenému cíli a zpět. První provádí pohyby rukama, druhý pohyby nohama. Děti musí dávat pozor na to, aby současně vydechovaly. Vítězí družstvo, které stojí dřív ve svém výchozím postaveni.
Plavecký závod, při němž se dva závodníci drží za ruce, je velmi zábavný. Nejlépe se provádí při plaváni naznak. Oba závodníci se položí na hladinu vedle sebe, vnitřníma rukama se do sebe zaklesnou a vnitřníma nohama, které neprovádějí žádný pohyb, se vzájemně dotýkají. Kupředu se dostávají jen pomocí vnějších paží a nohou, které zabírají současně, jako kdyby patřily jedinému plavci.
Družstva se seřadí do trojúhelníku čelem dovnitř. Losem se určí družstvo, které vyhodí míč tak, aby klouzal po vodě k druhému družstvu. Hráči musí míč odrazit a po vodě dokulit k třetímu a to zase k prvnímu družstvu. Kdo vezme míč rukou, vypadá za hry.
Skupina hráčů utvoří kruh ve vodě po pás. Uprostřed kruhu stojí vodník. Ten ponoří hlavu do vody, přičemž ho někdo plácne po zádech. Vodník se ihned vynoří a snaží se též někoho plácnout. si s ním místa.
chytne ten za ním. Každý další pak má v ruce popruh toho před sebou a za pás jej drží ten za ním. Tím udělali krokodýla a jdou do vody. Cílem je uplavat jako krokodýl 10m (popř. rychleji než druhé družstvo).
V hloubce okolo jednoho metru vyměříme prostor hřiště, v němž budeme hrát, a rozdělíme jej na dvě stejné poloviny. Hráči jsou od středu stejně vzdáleni. Vedoucí po zapískání vhodí míč do středu a hráči se jej snaží co nejrychleji získat a dopravit do soupeřovy branky. Soupeře můžeme potopit, ne však utopit. Za surovou hru může být hráč vyloučen a na branku jeho družstva se střílí trestný hod ze tří metrů. Vyhodí-li hráči míč na břeh, vedoucí znovu vhazuje a hra pokračuje.
Hraje se na ploše o rozloze 100m$^2$, ve větší hloubce. Hráče rozdělíme na dvě družstva, naházíme špalícky do vody. Na povel pak jedno družstvo začne špalíčky lovit a vyhazovat je na břeh. Druhé družstvo se jim v tom snaží zabránit dotekem --- koho se dotknou, jde si na 2 minuty sednout na břeh. Po deseti minutách se hra ukončí, spočítají se vyházené špalíčky a hráči si vymění role.
Úkole hráčů je v co nejkratším čase nalovit z moře co největší počet perel ležících na dně. Na dané znamení se všichni vrhnou do vody a snaží se najít jednu perlu. S tímto kouskem se vrátí na břeh. Tam perlu uloží na určené místo a můžou se vrátit do vody pro další kousek. Jakmile hráči nasbírají korálky, lze z nich utvořit náramek. Hodnotí se rychlost (sbírání perel a výroby náramku) a jeho délka (počet nalovených perel).
Jedna skupina představuje kachny a druhá lovce. Lovci si přehazují jeden či více míčků a snaží jimi zasáhnout kachny. Nejlépe je, když kachny stojí ve vodě uprostřed velkého kruhu lovců. Kachny mohou uniknout zásahu tím, že se potopí. Zasažená kachna je vyřazena ze hry. Vítězí skupina, jež ve stanovené době uloví více kachen.
Hraje se ve vodě nad prsa. Hráči se postaví do vody v řadě. Asi třicet metrů od nich se postaví rozhodčí. Na jeho znamení hráči, z nichž každý drží v ruce lístek s napsanou zprávou, plavou k rozhodčímu. Vítězí ten, který rychleji předá vedoucímu suchý lístek. Tento závod lze obměňovat. Soutěžící např. plavou přes řeku se svíčkou a zápalkami a mají za úkol na druhém břehu svíčku zapálit, přepravují přes vodu vajíčko na lžíci atp.
Skupiny dostanou za úkol přepravit listy papíru přes vodu tak, aby se nenamočil a nepostříkal. Každý hráč může nést jen jeden papír. Vítězí to družstvo, kterému se podaří přenést na určené místo více suchých papírů.
Hřiště 20x50 m. Soudce vyhodí míč ze středu, hráči se jej snaží prohodit brankou soupeře. Míč se nesmí nést, ale pouze odrážet (nesmí padnout na vodu). Projde-li míč brankou +2b, přeletí-li jen zadní čáru +1b. Hráči jsou po celé ploše rozestaveni po vzoru šachovnice tak, že hráč má vedle sebe i za sebou své protivníky.
Zaregistrujte se!
Neuniknou vám žádné novinky a slevy, tábory si můžete ukládat, hodnotit. Dejte vědět, na kterém táboře jste byli a najděte dávné přátele.