Táborové hry
Družstva sudého počtu členů stojí v zástupu. Na povel se první obrátí a ustoupí o 2m. Druhý v řadě se současně položí naznak a vzpaží. První ho chytne za ruce a táhne k metě, kde si role vymění, jedou zpět, kde předají štafetu dalšímu páru.
Děti se rozdělí na stejně početná družstva. Na povel skočí první z každého družstva do vody a plave k předem určenému cíli a zpět dá 'babu' druhému; ten udělá totéž co první. Vyhrává družstvo, které je dřív ve svém výchozím postavení. Obměna: Děti plavou předepsaným stylem.
Úkolem družstev je přepravit určeného hráče na druhou stranu tak, aby nepřišel (v rámci možností) do kontaktu s vodou. Za tímto účelem vytváří živé mosty. Lze též povolit používání nádob (hráč si vleze dovnitř a ostatní jej nesou).
Dvě řady hráčů stojí proti sobě. Za každou řadou je v určité vzdálenosti vyznačena hranice. Na dané znamení počnou všichni stříkat vodou na své protihráče a tím je tlačit dozadu, k hranici. Kdo hranici překročí, zakryje si obličej, otočí se zády, nebo se dotkne rukou soupeře, vypadá. Vítězem se stává to družstvo, které zatlačilo za hranici více protihráčů.
Všichni stojí v kruhu čelem dovnitř. Uprostřed stojí hráč s prutem, plynule se otáčí a snaží se nějakého hráče zasáhnout. Hráči se před prutem mohou pouze schovat pod hladinu. Hru lze ztížit zvýšením počtu prutů nebo změnou polohy hráčů (bokem nebo zády do středu kruhu).
Soutěžícím jsou uloženy určité úkoly a hodnotí se jejich nejrychlejší a nejpřesnější provedení. Příklady: přeplavat určitou vzdálenost k lodi, nasednout, proplout určitý úsek přeplout na druhý břeh s vejcem, nádobou a zápalkami, tam rozdělat oheň, uvařit vajíčko na tvrdo a vrátit se zpět přeplavat určitý úsek libovolným nebo přesně zadaným způsobem se zapálenou svíčkou plavat poslepu ke zvukovému cíli nebo podle navádění spoluhráče
Na plovoucí kmen či kládu se proti sobě posadí dva soupeři. Kmen musí být alespoň 5 metrů dlouhý. Každý z nich má v rukou tyč, jejíž konec je obalen hadrem a zabalen do igelitu, aby tak rychle nenasákly vodou. Na znamení se snaží jeden druhého srazit do vody, nebo vyrazit soupeři tyč z rukou.
Zapíchněte na břehu tři praporky v pětimetrových odstupech. na opačných koncích ve vodě plovoucí klády. Střed klády je na pozici prostředního praporku. Na dané znamení počnou hráči tlačit kládu proti soupeřům. Zvítězí ta strana, která dokáže zatlačit kládu za praporek, který mají protivníci za svými zády.
Dvě družstva se chopí lana naproti sobě a snaží se jedno druhé přetáhnout plaváním. Soudce uprostřed řídí hru. Jakmile soupeře přetáhli o 2m, vyhrávají.
- Hráči se chytnou za ruce a vytvoří řetěz ode břehu ku břehu. Zbylí hráči po nich ručkují. - Přenášený stojí na ramenou nosiče a ten jej drží za ruce. V tomto seskupení jdou na druhý břeh. - Hráč nese předmět, který se nesmí namočit
vodní plochy. Na pokyn se snaží dostat na druhou stranu. Která skupina bude na druhém břehu rychleji. Šaty ani výstroj se nesmějí namočit! Na druhé straně se opět obléknou to toho, v čem přišli.
Jedno družstvo je rozestavěno ve vodě, druhé je na břehu. Na dané znamení se začne družstvo na břehu přemisťovat na břeh druhý, protilehlý. Družstvo ve vodě je při tom chytá, čímž je vyřazuje ze hry.
Každému družstvu hodíme do vody hodíme kámen zabalený do bílého kapesníku. Na povel vedoucího skočí první hráč z každého družstva do vody, potopí se a snaží se kámen najít. Jestliže jej našel, vynese jen na hladinu, postaví se na okraj bazénu a hodí kámen zpět do vody. Obdobně postupují další účastníci hry. Družstvo, které je dřív na svém výchozím postavení, vyhrává. Tuto hru hrajeme jen jednou či dvakrát, protože děti při častějším potápění velmi často dostanou bolesti hlavy.
Jeden hráč stojí ve vodě. Druhý se ponoří, chytí stojícího za nohy a snaží se jej tahem porazit. První nesmí ponořeného chytat ani držet. Ponořený (ponorka) má možnost vynořit se kdykoliv nad hladinu a nadechnout se. Ponorka může úspěšně splnit tento úkol při vhodně zvolené strategii, zejména když prudce zaútočí na soupeřova kolena.
Zaregistrujte se!
Neuniknou vám žádné novinky a slevy, tábory si můžete ukládat, hodnotit. Dejte vědět, na kterém táboře jste byli a najděte dávné přátele.