Táborové hry
Vedoucí dodá do každého stanu kopii otázek. Otázky jsou takového druhu: Co by jsi dělal, kdyby přišla zpráva, že se za 10 minut přivalí na tábor zátopa, která ho smete? Co by jsi udělal, kdybys v noci zpozoroval oheň ve stavení na samotě? Co by jsi podnikl, kdyby jsi se náhle ocitl v cizím městě bez koruny v kapse? Limit na odevzdáni otázek je 10 minut. Nejlepší se zapíší do táborové kroniky.
Postavte do řady libovolný počet chlapců. Každému dejte kousek látky, jehlu a nit, náprstek a tři knoflíky všechny stejně velké. Na znamení začnou přišívat knoflíky. Bodujte čistotu práce, úpravu, kvalitu i rychlost.
nimi jsou ranění. Úkolem každé dvojice je doběhnout k raněnému a přenést jej k zástupům. Nosí se pomocí sedátka utvořeného ze čtyř rukou. Za chyby pochopitelně přičítáme trestné sekundy.
Družstva dostanou kotlík, 3 zápalky, škrtátko, sekeru, kousek masa atd. Soutěží se o nejbohatší tabuli. Hodnotí se množství chodů, chutnost a splnění časového limitu.
Hráč dostane kládu mající 10 cm v průměru a 50 cm na délku. Jeho úkolem je vrhnout tuto kládu mezi nohama dozadu za sebe. Za hráčem je na zemi vyznačeno několik čar. Hráč bude odměněn podle toho, ke které kláda dopadne.
Na tyčku zavěsíme na různě dlouhé provázky bonbóny. Nejmenší děti si vezmou nůžky, zavážou oči a začnou stříhat. Každý má určený počet ,,střihů'. Kolikrát uloví, tolikrát bude mlsat.
Jeden hráč drží palcem a ukazováčkem prstýnek, aby byl otvor volný, nebo zavěsí prsten na dvojitý závěs. Druhý hráč se snaží ze vzdálenosti několika kroků rychlejší chůzí přiblížit a prostrčit prstenem tužku.
1. Zrak Na čtvrtku je třeba nakreslit několik písmen velikosti 3--10 cm. Adept vychází ze startovní čáry vzdálené 20 m. Měří se vzdálenost čáry až tam, kde se soutěžící zastavil a přesně opsal text. 2. Paměť Pozoruj 1 minutu předložené předměty a pak je zkus všechny napsat. ( cca 20 ks ) Postřeh: Na čtvrtku zpřeházeně napsat čísla od 1 do 44. Měří se čas, za jak dlouho ukážeš postupně za sebou všechny čísla až do 44. Nebo : máš před sebou dva, téměř shodné obrázky, najdi rozdíly. 3. Stabilita Po důkladném prostudování vytyčené trati se pokus se zavázanýma očima a s minimálním odchýlením tuto trasu projít. 4. Sluch Rozpoznat podle sluchu 15 drobných předmětů, dopadajících postupně na desku stolu. 5. Hmat Pouze hmatem přečíst text plastické abecedy. Nebo : Položíme na stůl 3x10 mincí. Každá desítka má jinou velikost. Poslepu co nejrychleji roztřídit mince do tří krabiček. Dech : Úkolem tohoto testu je jak dlouho vydržíš bez nadýchnutí. 6. Tep Nechej si změřit puls, když jsi v klidu. Pak během 1 minuty udělej 20 dřepů, za další minutu 10 kliků a pak dvě minuty odpočívej. Pak si opět změř puls. Čím menší rozdíl v pulsu, měřeném před a po cvičení--tím lépe snášíš tělesnou zátěž. 7. Pal Střelba vzduchovkou na terč. Nebo : Hod míčkem, šipkou na cíl. 8. Navigace Práce s kompasem a mapou. 9. Fantazie Na formát A4 nakresli jak asi bude vypadal mimozemšťan. Kdy, kde a s jakým výsledkem se uskuteční setkání člověka s jiným tvorem? 10. Analýza Logické uvažování provádět formou testů. 11. Technika Vyrobit nebo nakreslit raketu současnosti či daleké budoucnosti. 12. Inteligence Formou testu prověřit znalost a vesmíru ( naší sluneční soustavy ).
Obě stoličky jsou od sebe vzdáleny přesně na délku dřevce. Na každou si stoupne jeden bojovník a jejich úkolem je shodit svým dřevcem soupeře na zem. Aby nedošlo ke zranění, postaví se za oba bojovníky vždy jeden člověk, který je má při pádu zachytit. Rozhodčí zaujme postaveni po straně) přibližně uprostřed. Při souboji není dovoleno užívat dřevce jako kyje nebo jím útočit soupeři pod pás, strkat do stoličky. chytat rukou soupeřův dřevec nebo se opírat svým dřevcem o zem. Kolo končí ve chvíli, kdy jeden z bojovníků spadne nebo se dopustí nedovoleného zákroku. Spadnou-li oba soupeři společně, kolo konči nerozhodně. Po každém kole si soupeři vymění stoličku i dřevec. Souboj se skládá obvykle ze tří nebo z pěti kol. Při boji lze výhodně uplatnit několik osvědčených triků. Například použít rukojeti dřevce jako při souboji na bodáky. Nejlepší bojovníci se účinně brání tak, že hbitě uhýbají tělem. Při ztrátě rovnováhy lze často všechno zachránit tím, že se otočíme kolem své osy.
Recesiádu obvykle děláme na táboře jako akci s množstvím disciplín, na celé odpoledne. Většina disciplín je však použitelná i samostatně. Každá disciplína se vyhodnocuje samostatně, vítěze odměníme nějakou drobností (nebo i ne).
Táborová olympiáda je skvělá věc. Vhodné jsou nějaké recesní disciplíny. Co jsem jich zažil, to sděluji: Ešusobatohový běh--na trati jsou rozloženy po 7 až 15 metrech ešusy (zavřené nebo otevřené, to je úplně fuk). Hráči vybíhají s prázdným batohem, mají po cestě sebrat do batohu všechny ešusy a vrátit se co nejrychleji na start. Hod polenem--polenem se nejlépe hází na dálku, ale je možné házet i na šířku. Pozor na bezpečnost. Hod kufrem--kufr je pěkná věc, obyčejně se kufrem hází za roh. Pokud není kufr, dá se házet i botami (dobré jsou starší kanady, ale nejdřív z nich musíte vyndat toho člověka, špatně se s ním hází). Popelčin běh--běží se někam, tam se vybere hrách ze směsi hrách + čočka + popel + cokoliv a nese se to zpět. Hod novinami na dálku--noviny se buď smí, nebo nesmí skládat. Sovětská železnice--každý hráč dostane dva listy novin. Na jeden se postaví, druhý položí před sebe, přesunou se na něj, posunou první list novin, postaví se na něj ... Aprílový běh--hráči si do batohu vezmou kompletní teplákovou soupravu a tenisky. Na okruh (30 až 70 m) vybíhají nalehko a naboso, po prvním kole si sundají batoh, oblečou si teplákovou soupravu, zavážou tenisky, nasadí batoh a běží druhé kolo. Skop mouchy trčením nohou. Člověk leží na zádech pod stromem, má kopnout do rolničky, která je zavěšená na lanku na větvi. Čím výš vykopne, tím lépe. Zatloukání hřebíků--na přesnost, zkuste si zatlouct hřebík tak, aby ho vyčuhovaly přesně 3 cm. Řezání kuláče--řeže se na rychlost, drsňáci řežou bez pily. Pád důvěry--několik lidí se postaví do dvou řad proti sobě. Natáhnou ruce a snaží se chytat jednoho který na ně z výšky padá. Ten padá jako prkno.
Kbelík plný vody je naložen na vozíku. Úkolem závodníka je co nejrychleji projet s vozíkem označenou dráhu tak, aby se z kbelíku vylila méně než polovina vody. Vylije-li se během jízdy z kbelíku více než polovina vody, je hráč diskvalifikován.
Namalujte na větší papír asi 12 koleček ve velikosti dvoukoruny. Kolečka načrtněte rozházeně, ne tedy do pravidelných řad. Pak je také ještě zpřeházeně očíslujte od jedničky do dvanáctky. Potom položte papír na zem, na konec dlouhého provázku přivažte tužku a nyní začíná závod: hráč drží druhý konec provázku a snaží se špičkou kymácející se tužky dotknout v pořadí od jedničky do dvanáctky všech koleček. Na každém kolečku se musí špička tužky alespoň na vteřinu zastavit. Samozřejmě, že se závodníku měří čas od uchopení provázku až do skončení na kolečku číslo 12.
Dva hráči obdrží klacík, na jehož konci je uvázán provázek. Na konci tohoto asi metr dlouhého provázku je nějaká věc. Úkolem hráčů je namotávat otáčením klacíku provázek a tím se co nejrychleji dostat ke zmíněné věci.
Zaregistrujte se!
Neuniknou vám žádné novinky a slevy, tábory si můžete ukládat, hodnotit. Dejte vědět, na kterém táboře jste byli a najděte dávné přátele.