Táborové hry

Hledejte město

Kdo najde dříve na podrobné mapě neznámou obec, vedoucím určenou? (Hledejte na speciálkách.) Kdo nalezne první, dává hledat při další hře ostatním.

Druh: praktická
Místo: kdekoli
Délka: 5 min
Vybavení: co nejpodrobnější mapa
Hráčů: dohromady
Hledání rostlin

a všichni se ji rozeběhnou hledat. Ten, kdo ji přinese první, získává jeden bod. Jakmile stojí hráči zase v řadách, vyřkne vedoucí další název.

Druh: praktická
Místo: louka u lesa
Délka: 15 min
Vybavení:
Hráčů: e pos
Duchapřítomnost

Vedoucí dodá do každého stanu kopii otázek. Otázky jsou takového druhu: Co by jsi dělal, kdyby přišla zpráva, že se za 10 minut přivalí na tábor zátopa, která ho smete? Co by jsi udělal, kdybys v noci zpozoroval oheň ve stavení na samotě? Co by jsi podnikl, kdyby jsi se náhle ocitl v cizím městě bez koruny v kapse? Limit na odevzdáni otázek je 10 minut. Nejlepší se zapíší do táborové kroniky.

Druh: praktická
Místo: kdekoli
Délka: 5 min
Vybavení: papíry, tužky
Hráčů: dohromady
Dovedný krejčí

Postavte do řady libovolný počet chlapců. Každému dejte kousek látky, jehlu a nit, náprstek a tři knoflíky všechny stejně velké. Na znamení začnou přišívat knoflíky. Bodujte čistotu práce, úpravu, kvalitu i rychlost.

Druh: praktická
Místo: kdekoli
Délka: 10 min (dle šikovnosti hráčů)
Vybavení: jehly, nitě, látky, knoflíky
Hráčů: jednotlivci
Doprava raněných

nimi jsou ranění. Úkolem každé dvojice je doběhnout k raněnému a přenést jej k zástupům. Nosí se pomocí sedátka utvořeného ze čtyř rukou. Za chyby pochopitelně přičítáme trestné sekundy.

Druh: praktická
Místo: louka, pole, les
Délka: libovolná
Vybavení:
Hráčů: sou seřazeni po dvojicích
Doplňte mapu

Úkolem hráčů je dostat se z výchozího bodu do bodu cílového a zakreslit do mapy cestu, která tam vede.

Druh: praktická
Místo: neznámý terén
Délka: půlden
Vybavení: slepá mapa
Hráčů: bdrž
Co les dal

Družstva dostanou kotlík, 3 zápalky, škrtátko, sekeru, kousek masa atd. Soutěží se o nejbohatší tabuli. Hodnotí se množství chodů, chutnost a splnění časového limitu.

Druh: praktická
Místo: louka
Délka: do 120 min
Vybavení: kotlík, zápalky, škrtátka, sekeru, kus masa, atd.
Hráčů: skupinky či jednotlivci
Žertovné disciplíny

do kyblíku druhého. pouze ústy

Druh: pouťová atrakce
Místo: louka
Délka: 1 min
Vybavení: rozmanité
Hráčů: jednotlivci
Vypichování očí

Na stromě visí obrázek nějaké osoby. Hráč dostane šátek přes oči a do ruky fix. Z určité vzdálenosti se musí poslepu trefit do oka. Dokáže-li to, dostane bod.

Druh: pouťová atrakce
Místo: kdekoli
Délka: krátká
Vybavení: obrázek, fix, šátek
Hráčů: jednotlivci
Vrh kládou

Hráč dostane kládu mající 10 cm v průměru a 50 cm na délku. Jeho úkolem je vrhnout tuto kládu mezi nohama dozadu za sebe. Za hráčem je na zemi vyznačeno několik čar. Hráč bude odměněn podle toho, ke které kláda dopadne.

Druh: pouťová atrakce
Místo: kdekoli
Délka: krátká
Vybavení: kláda
Hráčů: jednotlivci
Stříhání bonbónů

Na tyčku zavěsíme na různě dlouhé provázky bonbóny. Nejmenší děti si vezmou nůžky, zavážou oči a začnou stříhat. Každý má určený počet ,,střihů'. Kolikrát uloví, tolikrát bude mlsat.

Druh: pouťová atrakce
Místo: kdekoli
Délka: 5 min
Vybavení: tyč, bonbóny na provázcích, nůžky, šátek
Hráčů: jednotlivci
Strefovaná I.

Jeden hráč drží palcem a ukazováčkem prstýnek, aby byl otvor volný, nebo zavěsí prsten na dvojitý závěs. Druhý hráč se snaží ze vzdálenosti několika kroků rychlejší chůzí přiblížit a prostrčit prstenem tužku.

Druh: pouťová atrakce
Místo: kdekoli
Délka: 1 min
Vybavení: větší prsten
Hráčů: jeden
Sada testů na kosmonauta

1. Zrak Na čtvrtku je třeba nakreslit několik písmen velikosti 3--10 cm. Adept vychází ze startovní čáry vzdálené 20 m. Měří se vzdálenost čáry až tam, kde se soutěžící zastavil a přesně opsal text. 2. Paměť Pozoruj 1 minutu předložené předměty a pak je zkus všechny napsat. ( cca 20 ks ) Postřeh: Na čtvrtku zpřeházeně napsat čísla od 1 do 44. Měří se čas, za jak dlouho ukážeš postupně za sebou všechny čísla až do 44. Nebo : máš před sebou dva, téměř shodné obrázky, najdi rozdíly. 3. Stabilita Po důkladném prostudování vytyčené trati se pokus se zavázanýma očima a s minimálním odchýlením tuto trasu projít. 4. Sluch Rozpoznat podle sluchu 15 drobných předmětů, dopadajících postupně na desku stolu. 5. Hmat Pouze hmatem přečíst text plastické abecedy. Nebo : Položíme na stůl 3x10 mincí. Každá desítka má jinou velikost. Poslepu co nejrychleji roztřídit mince do tří krabiček. Dech : Úkolem tohoto testu je jak dlouho vydržíš bez nadýchnutí. 6. Tep Nechej si změřit puls, když jsi v klidu. Pak během 1 minuty udělej 20 dřepů, za další minutu 10 kliků a pak dvě minuty odpočívej. Pak si opět změř puls. Čím menší rozdíl v pulsu, měřeném před a po cvičení--tím lépe snášíš tělesnou zátěž. 7. Pal Střelba vzduchovkou na terč. Nebo : Hod míčkem, šipkou na cíl. 8. Navigace Práce s kompasem a mapou. 9. Fantazie Na formát A4 nakresli jak asi bude vypadal mimozemšťan. Kdy, kde a s jakým výsledkem se uskuteční setkání člověka s jiným tvorem? 10. Analýza Logické uvažování provádět formou testů. 11. Technika Vyrobit nebo nakreslit raketu současnosti či daleké budoucnosti. 12. Inteligence Formou testu prověřit znalost a vesmíru ( naší sluneční soustavy ).

Druh: pouťová atrakce
Místo: rovné
Délka: 5 min
Vybavení: rozmanité
Hráčů: jednotlivci
Rytířská klání

Obě stoličky jsou od sebe vzdáleny přesně na délku dřevce. Na každou si stoupne jeden bojovník a jejich úkolem je shodit svým dřevcem soupeře na zem. Aby nedošlo ke zranění, postaví se za oba bojovníky vždy jeden člověk, který je má při pádu zachytit. Rozhodčí zaujme postaveni po straně) přibližně uprostřed. Při souboji není dovoleno užívat dřevce jako kyje nebo jím útočit soupeři pod pás, strkat do stoličky. chytat rukou soupeřův dřevec nebo se opírat svým dřevcem o zem. Kolo končí ve chvíli, kdy jeden z bojovníků spadne nebo se dopustí nedovoleného zákroku. Spadnou-li oba soupeři společně, kolo konči nerozhodně. Po každém kole si soupeři vymění stoličku i dřevec. Souboj se skládá obvykle ze tří nebo z pěti kol. Při boji lze výhodně uplatnit několik osvědčených triků. Například použít rukojeti dřevce jako při souboji na bodáky. Nejlepší bojovníci se účinně brání tak, že hbitě uhýbají tělem. Při ztrátě rovnováhy lze často všechno zachránit tím, že se otočíme kolem své osy.

Druh: pouťová atrakce
Místo: rovné, měkké okolo
Délka: 5 min
Vybavení: menší stoličky, dřevce
Hráčů: dva
Recesiáda

Recesiádu obvykle děláme na táboře jako akci s množstvím disciplín, na celé odpoledne. Většina disciplín je však použitelná i samostatně. Každá disciplína se vyhodnocuje samostatně, vítěze odměníme nějakou drobností (nebo i ne).

Druh: pouťová atrakce
Místo: venku
Délka: 5 min.
Vybavení:
Hráčů: jednotlivci
Orientace

dlouhé. Kdo se dostane zpět na výchozí pozici, je odměněn.

Druh: pouťová atrakce
Místo: kdekoli
Délka: krátká
Vybavení: šátek
Hráčů: e zaváž
Olympiáda

Táborová olympiáda je skvělá věc. Vhodné jsou nějaké recesní disciplíny. Co jsem jich zažil, to sděluji: Ešusobatohový běh--na trati jsou rozloženy po 7 až 15 metrech ešusy (zavřené nebo otevřené, to je úplně fuk). Hráči vybíhají s prázdným batohem, mají po cestě sebrat do batohu všechny ešusy a vrátit se co nejrychleji na start. Hod polenem--polenem se nejlépe hází na dálku, ale je možné házet i na šířku. Pozor na bezpečnost. Hod kufrem--kufr je pěkná věc, obyčejně se kufrem hází za roh. Pokud není kufr, dá se házet i botami (dobré jsou starší kanady, ale nejdřív z nich musíte vyndat toho člověka, špatně se s ním hází). Popelčin běh--běží se někam, tam se vybere hrách ze směsi hrách + čočka + popel + cokoliv a nese se to zpět. Hod novinami na dálku--noviny se buď smí, nebo nesmí skládat. Sovětská železnice--každý hráč dostane dva listy novin. Na jeden se postaví, druhý položí před sebe, přesunou se na něj, posunou první list novin, postaví se na něj ... Aprílový běh--hráči si do batohu vezmou kompletní teplákovou soupravu a tenisky. Na okruh (30 až 70 m) vybíhají nalehko a naboso, po prvním kole si sundají batoh, oblečou si teplákovou soupravu, zavážou tenisky, nasadí batoh a běží druhé kolo. Skop mouchy trčením nohou. Člověk leží na zádech pod stromem, má kopnout do rolničky, která je zavěšená na lanku na větvi. Čím výš vykopne, tím lépe. Zatloukání hřebíků--na přesnost, zkuste si zatlouct hřebík tak, aby ho vyčuhovaly přesně 3 cm. Řezání kuláče--řeže se na rychlost, drsňáci řežou bez pily. Pád důvěry--několik lidí se postaví do dvou řad proti sobě. Natáhnou ruce a snaží se chytat jednoho který na ně z výšky padá. Ten padá jako prkno.

Druh: pouťová atrakce
Místo: kdekoli
Délka: 5 min
Vybavení:
Hráčů: jednotlivci
Odvoz pokladu

Kbelík plný vody je naložen na vozíku. Úkolem závodníka je co nejrychleji projet s vozíkem označenou dráhu tak, aby se z kbelíku vylila méně než polovina vody. Vylije-li se během jízdy z kbelíku více než polovina vody, je hráč diskvalifikován.

Druh: pouťová atrakce
Místo: rovné
Délka: 5 min
Vybavení: kbelík, vozík, voda
Hráčů: jednotlivci
Neposedná tužka

Namalujte na větší papír asi 12 koleček ve velikosti dvoukoruny. Kolečka načrtněte rozházeně, ne tedy do pravidelných řad. Pak je také ještě zpřeházeně očíslujte od jedničky do dvanáctky. Potom položte papír na zem, na konec dlouhého provázku přivažte tužku a nyní začíná závod: hráč drží druhý konec provázku a snaží se špičkou kymácející se tužky dotknout v pořadí od jedničky do dvanáctky všech koleček. Na každém kolečku se musí špička tužky alespoň na vteřinu zastavit. Samozřejmě, že se závodníku měří čas od uchopení provázku až do skončení na kolečku číslo 12.

Druh: pouťová atrakce
Místo: kdekoli
Délka: 5 min na hráče
Vybavení: papír, tužka na provázku
Hráčů: jednotlivci
Namotávání

Dva hráči obdrží klacík, na jehož konci je uvázán provázek. Na konci tohoto asi metr dlouhého provázku je nějaká věc. Úkolem hráčů je namotávat otáčením klacíku provázek a tím se co nejrychleji dostat ke zmíněné věci.

Druh: pouťová atrakce
Místo: kdekoli
Délka: krátká
Vybavení: klacík, provázek
Hráčů: jednotlivci

Zaregistrujte se!

Neuniknou vám žádné novinky a slevy, tábory si můžete ukládat, hodnotit. Dejte vědět, na kterém táboře jste byli a najděte dávné přátele.